Start for the blog..

Terve kaikille!  Tässä aloittelen tälläistä blogin tekemistä liittyen maastoauto matkailuun. Olen jo useita vuosia harrastanut maastoautoll...

Kesäloma reissu part.2 Koilismaan ja Kainuun suunnalle/Summer Vacation Trip Part.2.

Toisella lomareissulla otin koiran reissukaveriksi matkaan. Tämä reissu suuntautui Koilismaan ja Kainuun suuntaan. Ensimmäinen siirtyminen oli kotoa Olvasuon luonnonpuiston eteläreunaan. Sieltä löytyi sopivasti tien reunasta pienilampi jonka rantaan pistin leirin pystyyn.

On the second vacation I took the dog as a traveling companion. This trip was to Koilismaa and Kainuu. The first move was from home to the southern edge of the Olvasuo Nature Park. There was a small pond on the edge of the road, where I set up camp.





Aamutoimien jälkeen matka jatkui kohti Taivalkoskea pieniä hiekka ja metsäteitä myöten. Korpinen ninimessä kylässä kävin ihmettelemässä Jumalanhautaa..(https://www.pudasjarvi.fi/matkailijoille/nahtavyyksia-ja-kayntikohteita/luonnonnahtavyydet/jumalanhauta)

After the morning activities the journey continued towards Taivalkoski along small sand and forest roads. In the village of Korpinen, I went to the village to wonder about God's tomb ..
(https://www.pudasjarvi.fi/matkailijoille/nahtavyyksia-ja-kayntikohteita/luonnonnahtavyydet/jumalanhauta)







Tihkusade meinasi vähän alkaa tympäisemään, mutta Taivalkoskelle saapuessa ilmakin kirkastui.
Taivalkoskella tankattuani ja hieman karttaa tutkittuani otin suunnaksi Isokummun ja vanhan Saksalaisten tekemän kenttäradan.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Hyrynsalmen%E2%80%93Kuusamon_kentt%C3%A4rata

The drizzle almost started to dull, but when Taivalkoski arrived, the weather brightened.
After refueling in Taivalkoski and studying the map a bit, I turned to Isokumpu and the old German-made train track.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Hyrynsalmen%E2%80%93Kuusamon_kentt%C3%A4rata



Isokummusta lähdin suuntaamaan kohti Kuusamoa kenttäradan pohjaa pitkin. Käytännössä paikalla kulkee nykyisin metsäautotie. Mutta paikoin on jätetty vanhaa ratapenkkaa esille myös. Osassa paikkaa alkoi sillat olemaan jo aika heikossa kunnossa. Kuusamoon asti en päässyt ratapenkaa myöten menemään, koska siellä päässä oli ratapohjan kunnostus metäautotieksi menossa ja portit oli kiinni sillä pätkällä.

From Isokumpu, I set off towards Kuusamo along the course along the bottom of the track. In practice, there is now a forest road on the spot. But in some places an old track bench has been left out as well. In some places the bridges were already in a rather poor condition. Until Kuusamo, I couldn't get past the track because there was a track to be rebuilt into a forest road and the gates were closed at that point.

















Täällä tulikin sitten vähän aikaa miettittyä, että mihin sitten.. Päätin sitten ottaa suunan kohti Suomussalmea ja Raatteen tietä. Ajoreitti kulki sinne itärajaa alaspäin osaksi pikiteitä ja pieniä metsäautoteitä myöten. https://raate.fi/

So I came here a little while thinking about where to .. Then I decided to head towards Suomussalmi and Raate Road. The road ran down the eastern border, along asphalt roads and small forest roads. https://raate.fi/












Täältä olikin sitten hyvä lähteä ajamaan kotia kohti ja saunan lämmitykseen..

From here it was good to start driving towards home and heating the sauna ..









Ei kommentteja:

Lähetä kommentti